Nieuws van politieke partijen in Leidschendam-Voorburg inzichtelijk

2639 documenten

Werkbezoek aan N14-tunnels op Sijtwendetracé

CDA CDA Leidschendam-Voorburg 15-05-2024 10:00

“Waarom wordt die N14 tunnel nou zo lang afgesloten?” “Er is weer geen doorkomen aan in het Damcentrum. Mensen negeren verkeersregels en worden agressief naar bewoners” “Ik woon in Voorburg maar zelfs bij mij voor de deur staan files doordat die N14 is afgesloten!” Zomaar een greep uit de vele berichten die onze fractie de afgelopen weken ontving. Aanleiding voor deze berichten zijn de werkzaamheden aan de N14 en alle verkeersomleidingen, sluiproutes en files die dat in onze gemeente veroorzaakt. Diederik Visser, Jorrit Koster en Lieke Muller brachten samen met raadsleden van PvdA, GBLV en VVD een werkbezoek aan het Sijtwendetracé, waar momenteel de laatste hand wordt gelegd aan de werkzaamheden. Hier zagen zij met eigen ogen wat er allemaal in en rond de tunnel gebeurt, welke werkzaamheden worden uitgevoerd en wat er allemaal nodig is om de tunnels veilig en bereikbaar te houden. “Net als vrijwel iedereen in de gemeente staan wij ook in de files en hebben last van het vaststaande sluipverkeer in onze woonwijken als gevolg van de afsluiting van de N14 tunnels. De werkzaamheden die nu worden uitgevoerd zijn echter niet bedoeld om inwoners te pesten, er worden reparaties gedaan die noodzakelijk zijn om de tunnels veilig te houden. Tijdens de noodzakelijke afsluiting worden ook andere werkzaamheden verricht, zodat de tunnel nu maar 1x hoeft te worden afgesloten in plaats van dat de tunnels op een later moment wéér moeten worden afgesloten om bijvoorbeeld de verlichting te vervangen. Zo slaat Rijkswaterstaat twee vliegen in één klap en hebben wij als inwoners minder last van verkeersopstoppingen als gevolg van de werkzaamheden” legt CDA-raadslid Lieke Muller uit. De noodzakelijke reparaties aan de tunnelbuizen worden daarom van 4 februari tot en met 18 mei gefaseerd uitgevoerd, zodat niet alle tunnels tegelijk dicht waren en het verkeer zo min mogelijk hinder ondervond. Met name de werkzaamheden aan de Vliettunnel, de tunnel die vanaf de snelweg onder de Vliet door naar Leidschendam-Voorburg leidt (en vice versa), hebben enorm effect op het verkeer in de hele gemeente. Zelfs in Voorburgse woonwijken staat het verkeer richting de Wijkerbrug en A12 muurvast. Net als ieder ander balen ook wij als een stekker als er weer eens een verkeersinfarct is doordat de tunnels vaststaan of afgesloten zijn. Maar we zijn enorm blij met de tientallen mensen die zich achter de schermen inzetten om de tunnels veilig en zo goed mogelijk bereikbaar te houden. Niets dan complimenten voor hen!

Reactie CDA op berichtgeving Voorburgs Dagblad

CDA CDA Leidschendam-Voorburg 15-05-2024 06:00

Vanochtend werd in een artikel in het Voorburgs Dagblad de suggestie gewekt dat de fractievoorzitter van het CDA in Leidschendam-Voorburg, Ron van Duffelen, die werkzaam is bij het COA, een 'dubbele pet' op heeft en aan belangenverstrengeling zou doen. Ron van Duffelen werpt deze suggestieve berichtgeving verre van zich. In een verklaring laat Van Duffelen weten: “Met de asielopvang in Leidschendam-Voorburg heb ik geen enkele bemoeienis, niet bij de gemeente, noch bij het COA. Op de gemeentelijke website is kenbaar dat ik bij het COA werk en bij het COA is bekend dat ik fractievoorzitter van het CDA Leidschendam-Voorburg ben. Nevenwerkzaamheden zijn binnen het COA toegestaan, zolang er geen sprake is van belangenverstrengeling. Met mijn werkgever heb ik de afspraak dat ik mij als fractievoorzitter in de gemeenteraad persoonlijk en uitdrukkelijk niet bezighoud met onderwerpen die het COA raken. Ook deel ik geen informatie vanuit mijn raadswerk met het COA. Met enige regelmaat bespreek ik de uitvoering van deze afspraken. Dit betekent niet dat er geen contacten zijn tussen het COA en de gemeente. Deze worden onderhouden door het bestuur van het COA en door de medewerkers die belast zijn met deze taken, de bestuurlijk vastgoedregisseurs, de locatie- en regiomanagers. Met de fractie en het CDA Leidschendam-Voorburg heb ik eveneens de afspraak dat ik mij niet bezighoud met het onderwerp asielopvang. Het onderwerp is belegd bij de vice-fractievoorzitter Liesbeth van der Heide en woordvoerder Diederik Visser. Bij behandeling van asielopvang in de gemeenteraad in de afgelopen periode ben ik consequent niet in de vergadering aanwezig geweest en dat zal ik ook in toekomstige situaties niet zijn. Ik hoop en verwacht dat inwoners van Leidschendam-Voorburg vertrouwen kunnen hebben in de integere wijze waarop ik mijn werk en nevenwerkzaamheden van elkaar gescheiden houd en daar transparant in ben naar de gemeente en het COA.”

Kroostegel voor Koos

GemeenteBelangen Leidschendm-Voorbrug (GBLV) GemeenteBelangen Leidschendm-Voorbrug (GBLV) Leidschendam-Voorburg 08-05-2024 15:28

In Gemeente Leidschendam-Voorburg zijn drie tegels ‘gewipt’ tegenover het Gemeentehuis.

Raadsleden Koos van Wissen, Charlotte Bos D66, Guus Beek en Michiel van der Heiden plantten op deze plek kroostegels 🍃

Deze tegels, geschonken door de deelnemers aan de pre-pilot kroostegels, zijn bedoeld als inspiratie voor verdere vergroening van de gemeente. Symbolische start van het pre-pilotproject met kroostegels.

Meer weten over kroostegels?

Messenverbod

SP SP Leidschendam-Voorburg 30-04-2024 19:37

In Leidschendam-Voorburg heeft de gemeenteraad voor de invoering van een messenverbod gestemd. Niet alle partijen waren hier voorstander van. Ook de SP heeft tegen invoering van het messenverbod gestemd. In dit artikel de afwegingen.

Het is voor een gemeente toegestaan om een lokaal messenverbod in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) op te nemen. Steeds meer gemeenten, maar zeker niet alle, doen dit ook. De Wet Wapens en Munitie zou een niet passende zijn voor gebruiksmessen. Daarnaast is deze wet een zwaar instrument. Een landelijk messenverbod laat op zich wachten waardoor gemeenten zelf voor een verbod kiezen. 

Het is de  vraag of een messenverbod daadwerkelijk geweldsincidenten met messen gaat voorkomen. Wel verkleint een messenverbod een gevoel van onveiligheid welke onder alle leeftijdsgroepen beleefd wordt. In de politiek wordt de oppositie tegen bepaalde besluiten weggewuifd omdat sprake zou zijn van “beleving”. Het is dan ook vreemd dat bij een messenverbod de beleving van onveiligheid juist als argument voor een verbod gebruikt wordt.

Veel grotere zorgen zijn er waar het gaat om de bevoegdheid om mensen staande te houden en te fouilleren. Er is een groep mensen die geen kwaad in de zin hebben, maar toch (met regelmaat) te maken hebben met onterechte profilering. Om dan vervolgens “betrapt” te worden met een mesje om een appel te schillen (of een tomaatje te eten), is hoogst ongewenst. In een poging om dit type fouillering te voorkomen heeft de SP in de raadsvergadering om een toezegging gevraagd. Onze fractievoorzitter Ed van der Schaft heeft gevraagd om, net zoals in gemeente DenHaag, het Amsterdamse model te volgen. Daar is in de APV wijziging expliciet opgenomen dat het messenverbod geen fouilleerbevoegdheid creëert. De burgemeester wilde deze toezegging niet doen. Vervolgens heeft de SP tegen invoering van het messenverbod gestemd.

Raadsflits

GemeenteBelangen Leidschendm-Voorbrug (GBLV) GemeenteBelangen Leidschendm-Voorbrug (GBLV) Leidschendam-Voorburg 24-04-2024 19:34

Vervoersplannen Metropool Regio Den Haag Rotterdam (MRDH)

Over de vervoersplannen van de MRDH en de visie van Leidschendam-Voorburg hierop werd reeds in de commissie omgeving uitgebreid gesproken. Koos van Wissen vroeg namens GBLV/Gemeentebelangen de wethouder om een aantal aanscherpingen, alwaar tijdens de raadsvergadering een klap op werd gegeven. Met het vaststellen van dit plan vraagt de gemeenteraad o.a. concreet meer oog en aandacht voor de bereikbaarheid van Leidschendam-Zuid en Stompwijk. Van cruciaal belang is het versterken van de knooppuntfunctie van de RandstadRail halte Leidschendam-Voorburg. Een speerpunt waar GBLV zich al vele jaren voor inzet en zeker met de ophanden zijnde gebiedsontwikkelingen, zoals Overgoo en De Star, bittere noodzaak. Naast de bestaande buurtbus van WOEJ in Leidschendam-Zuid zal worden geprobeerd ook een nieuwe buurtbusdienst voor Stompwijk op te zetten. Daarbij wordt ook gekeken naar de mogelijkheid van financiering als maatwerkvervoer door de MRDH.

CDA wil beter parkeerbeleid en aanpak overlast deelscooters

CDA CDA Leidschendam-Voorburg 24-04-2024 07:00

De Gemeenteraad van Leidschendam-Voorburg heeft 23 april deelmobiliteit besproken. Het CDA heeft zich in dat debat hard gemaakt voor echte oplossingen voor de overlast door deelscooters. “Deelscooters kunnen helpen om de bereikbaarheid en toegankelijkheid van onze gemeente te vergroten, maar daarbij moeten ze niet de toegankelijkheid van onze stoepen in de weg staan”, legt CDA-raadslid Lieke Muller uit. Het CDA heeft twee concrete voorstellen ingediend om de overlast van hinderlijk geparkeerde deelscooters in te perken. Sharing is caring CDA Leidschendam-Voorburg is voorstander van deelmobiliteit, maar wel met oog voor elkaar en de omgeving. “De verantwoordelijkheid ligt wat betreft het CDA zowel bij de gebruikers van de scooters, maar ook bij de aanbieders die gebruik mogen maken van onze publieke ruimte. De gemeente heeft hierin de taak om het gebruik van die publieke ruimte zo optimaal mogelijk in te richten in samenspraak met de inwoners en de inrichting daarvan te faciliteren zodat het niet alleen veilig, maar ook prettig wonen en reizen is” besluit Muller. “Het ministerie heeft vorig jaar onder een aantal gemeenten onderzoek gedaan naar de overlast door deelscooters, deelfietsen en deelauto’s. Daaruit bleek dat de overlast van deelscooters bijna tweeënhalf keer zo hoog als de overlast van deelfietsen en maar liefst drieënhalf keer hoger dan de overlast van deelauto’s.” stelt Muller Geofencing en strakkere afspraken Het CDA wil inzetten op geofencing. “Met Geofencing kunnen bepaalde gebieden worden aangewezen waarbinnen deelscooters wel of juist niet kunnen parkeren. Een vrij makkelijk middel om te zorgen dat die scooters niet op onze trottoirs in woonwijken worden geparkeerd, maar wel neergezet kunnen worden in speciaal aangewezen plekken, bij bijvoorbeeld winkels of OV haltes. Voor het aanwijzen van die plekken willen we graag de inwoners via bijvoorbeeld een wijkprikker laten aangeven wat geschikte parkeerplekken zijn voor deelscooters. Inwoners kennen als geen ander de meest geschikte en ongeschikte plekken daarvoor in hun wijk.” Hiervoor had het CDA dan ook een motie ingediend. Ook heeft het CDA een voorstel gedaan om strakkere afspraken te maken met de bedrijven om overlast sneller op te lossen. “Onder de huidige afspraken wordt geprobeerd om binnen 24 uur overlastklachten op te lossen. Dat kan en moet beter” stelt Muller. Daarbij heeft het CDA ook opgeroepen tot goede handhaving van de overlast waarbij inwoners de kans moeten krijgen om aan te geven waar de overlast is. Voor het CDA moet het mogelijk zijn dat financiële gevolgen aan zitten als de bedrijven hun verantwoordelijkheid voor onze openbare ruimte niet nemen en herhaaldelijk niet tijdig klachten oplossen. “De gemeente moet de openbare ruimte beschermen en opkomen voor de belangen van onze inwoners. Als je je auto fout parkeert krijg je ook een boete” aldus Muller. Uit de discussie in de gemeenteraad bleek dat de voorstellen die het CDA voor ogen had op dit moment nog een stap te ver waren. “Als CDA zijn we daarom blij dat in elk geval een deel van onze motie samengevoegd kon worden met de motie van VVD, GBLV en D66 zodat ervaring kan worden opgedaan met een pilot voor 2 voorkeursparkeervakken en tegelijkertijd inwoners gevraagd zal worden via parkeerprikkers plekken aan te wijzen voor deelscooterparkeerplaatsen. Zo hebben we dinsdag als Raad toch een stap gezet om overlast van deelscooters in te perkeren en betere deelmobiliteit te realiseren in de gemeente” concludeert Muller.

CDA roept op tot communicatie over mogelijke komst asielzoekers

CDA CDA Leidschendam-Voorburg 20-04-2024 12:35

In lokale media zijn berichten verschenen over de mogelijke opvang van asielzoekers aan het Stationsplein in Voorburg. CDA Leidschendam-Voorburg vindt tijdige communicatie en transparantie essentieel en vraagt zich dan ook af waarom het College zo lang wacht met communiceren en daarmee ruimte laat voor onrust en speculatie. Het CDA wil dat het college snel bekend maakt hoe deze opvang wordt vormgegeven en het gesprek aangaat met omwonenden en ondernemers in Voorburg en de rest van onze gemeente, en ook op tijd de gemeenteraad informeert. Op dit moment (zaterdag 20 april) heeft het College nog geen openheid gegeven over deze opvang. Daardoor wordt een goede en respectvolle dialoog over zorgvuldige en veilige opvang en inbedding van deze opvang in de omliggende wijken uitgesteld en wellicht gehinderd. Dat mag niet gebeuren. Het CDA zal hierover in de komende Raadsvergadering vragen stellen aan het College.

Nieuws van de wethouder: Het functioneren van Jeugdzorg

GemeenteBelangen Leidschendm-Voorbrug (GBLV) GemeenteBelangen Leidschendm-Voorbrug (GBLV) Leidschendam-Voorburg 11-04-2024 07:18

Als wethouder heb je vaak te maken met zogenaamde “wicked problems” – in het Nederlands het best vertaald als “ongestructureerde problemen”. Deze ongestructureerde problemen zijn complex omdat er sprake is van onvolledige, tegenstrijdige én steeds veranderende informatie. Een dergelijk probleem is eigenlijk niet op te lossen. Een voorbeeld van een “wicked problem” is het functioneren van de jeugdzorg.

Kort samengevat komt het erop neer dat het stelsel helemaal is vastgelopen. Waar nog niet lang geleden 1 op de 25 kinderen te maken kregen met jeugdzorg, zitten we nu inmiddels op gemiddeld 1 op de 7 kinderen. Het is ook niet vreemd dat de wachtlijsten en de werkdruk alleen maar zijn toegenomen. En niet in de laatste ook de kosten – waar gemeenten voor verantwoordelijk zijn. Ook niet vreemd is de roep vanuit de samenleving om dit probleem op te lossen.

Diverse pogingen tot hervormingen hadden precies dit doel. Wetenschapper Sharon Stellaard heeft met haar onderzoek “Boemerangbeleid” aangetoond dat bij die al pogingen niet alleen problemen niet zijn opgelost…er zijn met deze hervormingen weer nieuwe problemen veroorzaakt. Dit geldt ook voor de daaropvolgende hervorming. Op een gegeven moment belanden we op een punt waarin we de “nieuw” aangedragen oplossingen herkennen als de eerder gesignaleerde problemen van de eerdere hervormingen. Zie hier de verklaring voor de “boemerang” als beeldspraak.

Maar wat moet er dan gebeuren? Op 13 maart hebben we als gemeente een bijeenkomst georganiseerd met mensen uit het onderwijs, opvang, jeugdzorg en maatschappelijke organisaties voor de start van het “fundamentele gesprek over opvoeden, opgroeien en ontwikkelen”. Naast Stellaard was ook hoogleraar Zorg&Onderwijs Peer van der Helm als spreker aanwezig. Ook ik mocht als wethouder Jeugd en Onderwijs een kort praatje houden waarbij ik een poging heb gedaan een gezamenlijk een gedachtenoefening te houden.

Probeer je voor te stellen dat wij als gemeente een topvoetbalclub zouden zijn en onze kinderen de spelers van deze club. Wat is er dan nodig om tot de beste prestaties te komen? Van de voetbalclub weten we dat zij beschikken over de beste “state-of-the-art” trainingsfaciliteiten, de beste trainers op alle gebieden, coaches, speciale koks en faciliteiten om te ontspannen. Louis van Gaal hanteert het “totale-mens-principe” waarbij talent, gerichtheden en karakter invloed hebben op het functioneren van een speler én het team.

Als wij als gemeente en samenleving kinderen ook als ons belangrijkste kapitaal zouden benaderen, waarbij we overtuigd zijn dat ieder kind een of meerdere talenten te bieden heeft, wat voor professionals, voorzieningen en organisaties hebben we dan nodig? Zou het kunnen zijn dat we minder kinderen “met een probleem” gaan zien waar jeugdzorg voor nodig is? De komende tijd wil ik hier met meer mensen over in gesprek. Lijkt u dat ook leuk? Stuur me een berichtje en dan gaan we dat regelen.

Beeldspraak kan ons helpen om een complexe situatie beter te begrijpen.

Met de kabelbaan/monorail  naar The Mall

GemeenteBelangen Leidschendm-Voorbrug (GBLV) GemeenteBelangen Leidschendm-Voorbrug (GBLV) Leidschendam-Voorburg 11-04-2024 07:16

Met de kabelbaan/monorail  naar The Mall

Eind maart lanceerde Hans Peter Klazenga namens de fractie het idee voor drastische reductie van de verkeersdrukte rondom The Westfield Mall of the Netherlands. Hierbij benadrukken wij de noodzaak van een innovatieve aanpak om de leefbaarheid voor de inwoners en de bereikbaarheid van The Mall te verbeteren. The Mall is een uniek leisurecentrum en verdient dan ook een unieke aanpak om de verkeersdrukte en de overlast die velen ervaren aan te pakken. Wij denken dat een monorail of kabelbaan een oplossing kan zijn, maar er zijn wellicht nog meer innovatieve ideeën.

The Mall als shopping centrum is uniek in Nederland. Waar de inwoners uit Leidschendam-Voorburg het vooral als winkelgebied zien voor de dagelijkse boodschappen is het voor het overgrote deel van het publiek meer een totaalbeleving. In een artikel in het AD heeft Unibail Rodamco, de organisatie achter the Mall, recent uitgesproken nog meer regionale bezoekers te willen trekken. Het feit dat The Mall voor het overgrote deel van de bezoekers vooral een leisure functie heeft, biedt dit ook de mogelijkheid om de oplossing van de parkeer en vervoersproblemen anders te benaderen dan bij een traditioneel winkelgebied. Wij denken aan een monorail of kabelbaan, waarmee bezoekers op unieke wijze The Mall kunnen bereiken. Het bereiken van de The Mall moet geen ergernis worden maar deel uitmaken van de beleving. Dit vooruitstrevende idee belooft niet alleen een vermindering van de verkeerscongestie, maar ook een stimulans voor duurzame mobiliteit en een verbetering van de algemene leefomgeving.

Unibail-Rodamco heeft grote duurzaamheidsambities en The Mall als centrum is ook duurzaam ontwikkeld. Duurzaamheidambities houden niet op buiten de muren van The Mall en maak je niet waar met alle ronkende auto’s, die stilstaan en de wijken lam leggen. Daarom dagen wij The Mall en het college uit om op duurzaamheid en bereikbaarheid samen mee te kijken naar state-of-the art en ambitieuze ideeën. Het college heeft aangegeven om op korte termijn met alle partijen te gaan toewerken naar een duurzame oplossing.

Een unieke aanpak

Hans Peter: “De tijd van een extra verkeersregelaar hier of daar is voorbij, echte oplossingen kunnen alleen met een unieke aanpak en lef. Een monorail of kabelbaan, waarmee bezoekers op een wijze uniek in Europa een bezoek kunnen brengen aan de Mall, zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van de leefbaarheid van onze inwoners. Een duurzame innovatieve oplossing ligt binnen handbereik, waarom zouden we in onze gemeente niet kunnen wat elders wel mogelijk is? Een dergelijk project kan alleen maar voordelen bieden voor alle betrokkenen. GBLV is ervan overtuigd dat dat het uiteindelijk zal resulteren in een win-win situatie: zakelijk verantwoord, verminderde verkeersdrukte, een boost voor duurzame mobiliteit en een verbeterde levenskwaliteit voor de inwoners van Leidschendam-Voorburg.”

Wij hebben heel veel reacties gehad op dit idee. Veel positieve en ook negatieve, maar met deze ambitieuze ideeën en innovatieve voorstellen hoopt GBLV een nieuwe richting in te slaan in de aanpak van verkeersproblemen. De nadruk hierbij ligt op het feit dat The Mall uniek is in Nederland en dus ook de kans biedt om een zeer unieke innovatie en duurzame oplossing te kiezen. GBLV roept alle stakeholders op om samen te werken aan een toekomstbestendige oplossing die zowel de leefbaarheid van de gemeente als de aantrekkelijkheid van The Mall als bestemming zal verhogen. DENK OUT OF THE BOX.

CDA Leidschendam-Voorburg blikt terug op 2 jaar gemeenteraad

CDA CDA Leidschendam-Voorburg 08-04-2024 07:00

Op 16 maart 2022 gingen inwoners van Leidschendam-Voorburg naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen. In juni 2002 trad vervolgens een nieuw college van VVD, GBLV en D66 trad aan met veel ambitie voor nieuw beleid. De fractieleden van het CDA kijken nu, halverwege deze raadsperiode, vanuit hun oppositierol terug op de afgelopen twee jaar. “Wij kijken constructief-kritisch naar de voorstellen van het college. Daardoor zijn we als fractie in staat geweest onze visie en ideeën toe te voegen. Dat heeft concreet geleid tot betere besluiten”, aldus CDA-fractievoorzitter Ron van Duffelen. Toch ziet het CDA ook dat er nog veel werk moet worden verricht. “De lage opkomst bij de verkiezingen twee jaar geleden baarde iedereen zorgen. De (lokale) politiek moet het vertrouwen van onze inwoners terugverdienen”. Vertrouwen verdienen De opkomst bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 lag op 51,2%, een forse daling ten opzichte van 2018: 57.4%. “Inwoners gaven een duidelijk signaal af dat het vertrouwen in de gemeentepolitiek niet vanzelfsprekend is. Er ligt dan ook een duidelijke opdracht voor de gehele Raad om dat vertrouwen te herstellen. Voor ons als raad -coalitie én oppositie- is er nog steeds veel werk aan de winkel” stelt Van Duffelen. Aan het begin van de raadsperiode heeft de nieuwe gemeenteraad een uitgebreid inwerkprogramma gevolgd waarbij bezoeken werden gebracht aan wijken en organisaties die een belangrijke rol in onze gemeente vervullen. Zulke bezoeken hebben voor het CDA tot doel goed te luisteren naar wat er in onze brede samenleving speelt. Toch kan dat nog beter. “Zo zijn wij als CDA samen met een aantal andere fracties groot voorstander van het idee beeldvormende vergaderingen op locatie in de wijken te organiseren. Wij zien graag dat die informatieve vergaderingen plaatsvinden op de plek waarover we geïnformeerd worden, in plaats van in Huize Swaensteyn als ivoren toren” legt Van Duffelen uit. “Zo laten we als raad niet alleen met woorden, maar ook met daden zien dat we niet alleen op papier maar ook fysiek betrokken zijn bij de onderwerpen die spelen”. Het CDA zelf wil het vertrouwen verdienen door in contact te staan met inwoners over hun ideeën en ervaringen., Bewoners weten als geen ander wat er speelt in hun wijk en leefomgeving. Zo heeft het CDA zich achter de inwoners geschaard in het Binckhorst/HOV debat over de gevolgen voor de leefbaarheid en bereikbaarheid van Voorburg-West. “We zijn op alle uitnodigingen van inwoners van Voorburg-West en omliggende wijken ingegaan en hebben aan veel keukentafels de oprechte zorgen van de bewoners gehoord. Deze zorgen hebben we namens hen in het debat ingebracht, en middels moties hebben we hun ideeën voor verbetering ingebracht”, geeft Van Duffelen als voorbeeld. Hij vervolgt; “Met de CDA-fractie organiseren we regelmatig open wijkbijeenkomsten in Leidschendam, Stompwijk en Voorburg, waar wijkbewoners kunnen langskomen om hun zorgen te benoemen en zaken die zij belangrijk vinden aan te kaarten. Ook organiseren we als fractie inloopspreekuren zodat mensen ons direct persoonlijk kunnen aanspreken. Wij zoeken inwoners op waar zij zijn, niet alleen omdat we vinden dat het nodig is, maar omdat we oprecht graag van hen horen wat er leeft. We doen ons raadswerk immers voor hun. Het uitgangspunt van het CDA is om de dialoog aan te gaan en om echt te luisteren naar de inwoners die wij vertegenwoordigen in de raad. Het kan soms zijn dat we toch een andere keuze maken, dat leggen we dan ook zo goed mogelijk uit. ’ja’ is goed maar ’nee’ kan soms ook een antwoord zijn” stelt van Duffelen.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.